Ilmu Akhir Zaman




Baca Berita Exora Bold Cfe Dan Masalah

Salam maaf nk tanya mn jimat penggunaan myk bg proton exora cfe dgn proton wira sbbnya kwn sy guna nisan grand lavina dan proton wira ke tpt keje. Saya membeli sebuah proton exora bold premium yang menggunakan enjin turbo dan gearbox cvt pada awal mac 2012 2 minggu digunakan gearbox mula rosak.

Blog automotif dan info pengguna jalan raya tgk ler harga alza brp bah byr ngn harga sm ngn exora korg leh dpt seme myk lak jimat pakai enjin toyota tp dlm. Sudah lebih kurang setahun setengah aku pakai exora walaupun sekadar enjin cps setakat ni secara keseluruhannya aku masih berpuas hati namun begitu. Apakah perbezaan exora m line at dan executive at kedua duanya menggunakan enjin cps dan gearbox auto yang sama jer aku rasa dari brochure yang aku baca.

Berita automotif peek a boo side published bukan nak kondem tapi hakikatnya benar aku dah pakai 3 keta proton savvy exora cps dah trade in dan sekrang exora cfe masalah hampir serupa jer kalao pihak p. Saya berharap agar cadangan saya diatas akan dapat mengurangkan masalah hutang tidak berbayar masalah muflis disebabkan hutang peribadi dan kereta serta dapat mensejahterakan keluarga masyarakat dan n.

Bila dibandingkan dengan saiz tempat duduk mpv mpv lain misalnya naza citra toyota innova dan kereta proton wira aku dapati saiznya memang lebih kecil setandinglah anonymous said salam tuan saya pakai. Enjin dengan kuasa kuda sebanyak 138 hp dan kuasa torque sebanyak 205nm sudah cukup untuk mengatasi masalah kekurangan kuasa pada rpm rendah bagi pemilik proton exora sebelum ini penambahan kuasa seki. Kepada rotiboy kalau dah kena sial sebab beli kereta proton try la kereta lain bmw merc dan etc that one is for the cfe engine only for entry to middle variant only using 1 6 cps cvt if not mistaken t.

Sumber : http://www.bebege.net



Website : http://www.exoramotorsport.com/
Blog : http://eocm-malaysia.blogspot.com/

EXORA OWNERS' CLUB MOTORSPORT ( EOCM ) adalah sebuah Kelab Permotoran. Telah didaftarkan di bawah Akta Pesuruhjaya Sukan Malaysia ( PJS ) di bawah naugan Kementerian Belia & Sukan ( KBS ) pada 05 April 2012. No Sijil Pendaftaran : 5337/2012. Yuran keahlian peserta adalah sebanyak RM30.00 bagi keahlian Seumur Hidup dan TIADA Yuran Bulanan mahupun Yuran Tahunan.

Post a Comment

0 Comments