Ilmu Akhir Zaman




Pemilik Proton Exora Bold CFE

Pemilik-pemilik Exora Bold CFE Sekalian..Cuba Anda Senaraikan...Problem yang ada Dalam Bold CFE...Semenjak Anda Pakai....Nak Tgk Ape Prob Yang Ada...Kalau Setakat satu dua org tu biasa la...kete ape yg xde prob...cuma nak tahu apa yang slalu prob...Untuk Exora Bold CFE...Rakan2 yang belum beli nak tahu...kualiti kereta ni...


Sumber : FB-Pemilik Proton Exora Bold CFE



Website : http://www.exoramotorsport.com/
Blog : http://eocm-malaysia.blogspot.com/

EXORA OWNERS' CLUB MOTORSPORT ( EOCM ) adalah sebuah Kelab Permotoran. Telah didaftarkan di bawah Akta Pesuruhjaya Sukan Malaysia ( PJS ) di bawah naugan Kementerian Belia & Sukan ( KBS ) pada 05 April 2012. No Sijil Pendaftaran : 5337/2012. Yuran keahlian peserta adalah sebanyak RM30.00 bagi keahlian Seumur Hidup dan TIADA Yuran Bulanan mahupun Yuran Tahunan.

Post a Comment

11 Comments

  1. Assalammualaikum...saya mengalami masalah kerap berlaku susah nak masuk Gear dari P ke D atau bla..bla..bla..maksud saya Dari P selepas parking ke R ke D ke N ker gitu la...untuk Proton Exora Bold 2015 saya....saya dah komplen setiap kali g servis tapi masih sama..pihak servis pun xtahu...jadi apakah masalahnya...!!! sebelum habis warranty elok lah jika saya dapt setelkanya

    ReplyDelete
  2. 26Oktober2018, 2bln lagi@29Dis2018 cukup 3tahun dgn mileage 40k. Shifting gear loose@ Rosak( antara engine Dan CVT gearbox) dlm proses baiki coz under warranty. Jarang guna, ttp bila sakit, tu dia, masuk D @ R, xblh jalan, even engine hidup. So, I hv to let it go. Nightmare dgn Exora Turbo.....Sarikei, Sarawak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun mengalami masalah yg zama,pehak proton dah check tapi masih berlaku.

      Delete
  3. As Salam...sebelum nie EB Saya boleh mencecah 210km...tapi sekarang nie cuma boleh cecah 180km saja...adakah software flushing Saya buat tuh kacau until speed limit EB Saya...Saya pakai EB CFE 2012..2nd generation...siapa2 boleh Bantu...Saya nak dapatkan software yg version kedua

    ReplyDelete
  4. As Salam...sebelum nie EB Saya boleh mencecah 210km...tapi sekarang nie cuma boleh cecah 180km saja...adakah software flushing Saya buat tuh kacau until speed limit EB Saya...Saya pakai EB CFE 2012..2nd generation...siapa2 boleh Bantu...Saya nak dapatkan software yg version kedua

    ReplyDelete
  5. Kat mana bengkel agak standard nak tukar timing belt exora bold. Arae k.trg

    ReplyDelete
  6. Kenapa exora bold Saya mengaum... Rom 4 pun, 20km/j.
    Apa petanda ya

    ReplyDelete
  7. Salam semua..saya nak tanya pada semua kenapa gearbox exora bold cvt saya ada bunyi macam rantai loose..sekejap bunyi sekejap hilang..apa masalah & kos repair?tq

    ReplyDelete
  8. Saya br nk nk beli EB bnyk komen negatif nie..adoi..hai..

    ReplyDelete
  9. Exora cfe 2013.
    Kuar lmpu merah mcm spoket moto.
    Tkn miyk rpm naik 3 tpi kete grak slow.
    Refer proton kte gbox.recon punch siap psg kt 6k.bru 8k.btol ke.
    Sspe bole bgi nasihat

    ReplyDelete
  10. Baru nk angkat exbold terbo 2nd, dh berbelah bagi nk angkat ke tak😪😫

    ReplyDelete

Penafian : Sebarang maklumbalas yang dikemukakan oleh "tukang-komen" BUKAN mewakili maksud yang dipersetujui oleh seluruh warga kerja eocm-malaysia secara langsung mahupon tidak langsung, sebaliknya adalah merujuk kepada maksud tersurat dan tersirat "tukang-komen" sendiri. Pihak kami tidak boleh dipertanggungjawabkan dan semua ulasan adalah tanggungjawab sendiri.